Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
DAKAR 2010 - etap IV - Fiambala > Copiapo
DAKAR 2010 - etap IV - Fiambala > Copiapo
Jarek Kobierski – informacja prasowa
Dzisiaj uwaga organizatorów skupiać się będzie na zapewnieniu bezproblemowego przekroczenia granicy argentyńsko-chilijskiej. Po wczesnym starcie, na śmiałków czekać będzie pasmo And. Przejazd będzie odbywał się chwilami nawet na wysokości 4.000 metrów nad poziomem morza. Niska temperatura jak i piękne widoki mogą wywołać dreszcze. Zjazd w dół doprowadzi startujących do ponad 200 kilometrowego odcinka specjalnego na pustyni Atacama, gdzie będą mogli dopracować ustawienia sprzętu pod odcinki pustynne, które towarzyszyć im będą przez kilka kolejnych dni.

Aktualizacja (godz. 10:00):
z uwagi na trudy wczorajszego odcinka i bardzo późne powroty zawodników do bazy rajdu, organizatorzy zdecydowali o opóźnieniu startu dzisiejszego etapu o 1,5h. Dodatkowo, zdecydowano się na skrócenie odcinka specjalnego, który kończył będzie się na 3 CheckPoincie (około 40 km krótszy niż pierwotnie planowano).

Trasa: Fiambala > Copiapo
* dojazdówka 394 km
* Odcinek Specjalny 203 km
* dojazdówka 32 km
* suma: 629 km








Rafał Sonik: „Na tle, co się działo w ostatnich dniach, to był w miarę normalny odcinek. Mój problem jest taki, jak o się okazało po pierwszym dniu, po tej „karze”, czyli że jadąc w okolicach 90 miejsca w klasyfikacji generalnej, mając przed sobą 90 motocyklistów i quadowców, praktycznie nie jestem w stanie wyprzedzać. Czasami się zdarza, że manewr wyprzedzania trwa kilometr dwa, a czasami kilkanaście, bo mamy wąskie drogi, bardzo się kurzy, no i jak już jadę za kimś w kurzu, co jedzie 10, 15…20 km/h wolniej niż ja, no to praktycznie nie jestem w stanie go wyprzedzić przez dłuższy czas, bez ryzyka, że nie wpadnę na głazy lub kamienie – a to ryzyko jest dla mnie nie do przyjęcia, wobec tego tylko na szerszych odcinkach wyprzedzam, czekam na nie….

Ale dzisiaj nie było ich za wiele. Nic pod tym względem nie dało się zwojować, a na tych szerszych odcinkach z kolei cały czas były kamienie i to takie kamienie, że strach w ogóle było szybko jechać, tak 3, 4 bieg. Najlepszym dowodem, że to było bardzo duże ryzyko jest wypadek, który widziałem. Długi czas jechałem za motocyklistą, który jak mi się zdaje zaglądnął do roadbooka/ nawigacji, bo w pewnym momencie przy około 130 km/h zakantowało go, trafił o kamień, no i prawdę powiedziawszy gdyby to ktoś kamerował to byłaby to najbardziej dramatyczna scena, jaką w życiu widziałem. Przy 130 km/h zrobił figurę w powietrzu, motocykl kilka kozłów, motocyklista w powietrzu w kurzu, a ja za sekundę musiałem przez tą chmurę przejechać – bardzo niebezpieczne i nieprzyjemne doznanie. Przy nim się zatrzymał inny motocyklista, więc się tam jakoś wspólnie zbierali, –ale prawdę powie dawszy nie zazdroszczę, nie wiem czy się połamał, nie mam pojęcia.



Odcinek zróżnicowany nieba rdzo, trudny momentami, szybki – mi się jechało dobrze, dla kontrastu z dniem wczorajszym, gdzie droga była fatalna. Takim bardzo charakterystycznym momentem dzisiejszego dnia, po prawie 400 kilometrowej dojazdówce, którą zrobiliśmy z Fiambali do prawie Copiapo – po tej dojazdówce dopiero rozpoczynał się OS i dojechałem do startu dość szybko, bo się pośpieszyłem na tej dojazdówce – bardzo sprawnie to szło.

Zaraz po mnie dojechał Juzek Machacek i mówi: „ Słuchaj Rafał, tak mnie ramię boli, taki jestem pokiereszowany po tym wczorajszym upadku, że nie jestem w stanie jechać dalej – zrezygnuję, oddam kartę dzisiaj”. No i rzeczywiście, przy mnie oddała sędziom kartę – musi się wycofać, nie jest w stanie jechać dalej. To był jedyny moment, kiedy był załamany, mówił ze Łazami w oczach – a to nie jest wylewny człowiek. Umówiliśmy się, bo on jedzie z serwisem, a quada na razie zostawia w Copiapo, że się zobaczymy i będzie mi pomagał, doradzał. No cóż…. To za jego rada jechałem dzisiaj tak zachowawczo, ostrożnie. Powiedział również: „ Słuchaj, przy tym, co tutaj się dzieje szansa na wygranie tego rajdu jest równa zeru, a raczej była od początku zerowa, natomiast, jeśli będziesz jechał swoim dobrym tempem to jesteś w stanie przyjechać 5,6,7…. Może 4, ale raczej 5,6”. Ja absolutnie nie chcę mówić nic na ten temat, bo rajd jest nie do wygrania po prostu – tu są takie relacje na miejscu, że z wielu różnych powodów Argentyńczycy wygrają ten rajd. Pytanie tylko kto?? Tak się od początku ułożył, nie ma co podawać jakiś sensacyjnych szczegółów, trudno tak jest i już……”


Galerie powiązane z artykułem:
Dakar 2010 - Etap 4
Dakar 2010 - Etap 3
Dakar 2010 - Etap 2
Dakar 2010 - etap 1
Dakar 2010 - zapowiedź

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Dakar 2010 - 14 Polaków na starcie

Prześlij do znajomego:
link do artykułu DAKAR 2010 - etap IV - Fiambala > Copiapo

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.